Tuesday, January 23, 2007

Lima Ekor Udang

Gua bangun pagi pagi, pesiang 400g of udang, the udang tak beseh. Kopek bawang kecik, kemudian tumbuk dengan belacan. Gua masak sambal udang. Goreng 4 biji telur dan char kobis dengan eewan. Kasi tau husband, simpan sikit untuk gua punya dinner. Selebihnya untuk dia punya lunch and dinner.

Petang bila gua balik, jengak lauk, udang sikit aja. Call David, “Eh lu ni ah…betul betul lu tinggalkan gua udang SIKIT aja.” Dia jawab, “Boleh tahan cukup for your dinner.”

Tak apalah, gua senduk nasi, duduk kat tok, tengok my udang again. Boleh kira kali ni! 5 ekor saja!!! Tak kan my husband so kejam, tinggalkan 5 ekor aja. Call dia balik, “I don’t think I left 5 ekor only.”

Then gua tau siapa makan udang gua. Bro Cheng. The clue, plastic bag kosong atas tok. Dia ah, biasa tapau dia punya lunch dan makan kat rumah, plastic bag tak pernah angkat buang, dia biarkan saja atas tok.

Adakah patut tinggalkan lima ekor udang kecik kecik untuk gua. Makan buat tahi gigi aja!

No comments: